Alain Afflelou dona 3.000 ulleres per a l'acció social CUV a través de Visión y Vida

El CUV atén cada any més de 2.300 persones procedents dels Serveis Socials de més de 60 municipis i entitats del tercer sector de tot Catalunya

3.000 ulleres per a infants, joves i adults. Aquesta és la donació que l'associació d'utilitat pública Visión y Vida ha fet arribar al Centre Universitari de la Visió (CUV) de la UPC, gràcies a la solidaritat d'un dels seus socis benefactors, la Fundació Alain Afflelou.

Des de la seva creació el 2007, la Fundació Alain Afflelou participa en diversos projectes solidaris amb l'objectiu de millorar la salut visual de les persones que ho necessiten. En aquest sentit, se centra en tres àmbits fonamentals: visió i infància, visió i conducció i suport a persones en situació de vulnerabilitat econòmica. "Des de la Fundació Alain Afflelou treballem dia a dia per ajudar a persones que necessiten cuidar la seva salut visual. Estem molt orgullosos de poder col·laborar amb Visión y Vida i amb el Centre Universitari de la Visió de la UPC per contribuir a què aquestes 3.000 persones millorin la seva qualitat de vida", afirmava Eva Ivars, representant de la Fundació Alain Afflelou.

Visión y Vida, que porta anys col·laborant amb el CUV, ha obert als seus socis la possibilitat d'incloure en les seves accions de responsabilitat social les donacions d'ulleres a la clínica de salut visual de la UPC. "D'aquesta manera, l'organització aconsegueix unir tres elements clau en un sector sanitari que cerca tenir cura de la salut visual de la ciutadania: la formació, gràcies a la donació d'equipaments òptics, els estudiants de grau i màster poden tenir cura de la visió de pacients reals i encarar amb èxit el seu futur professional; la solidaritat, que no hi hagi ni persones que -per motius econòmics- no puguin gaudir d'una vida plena amb bona visió i que el futur professional es vagi impregnant d'això, i, finalment, les empreses, que seran en gran mesura el lloc de treball dels estudiants, que són actors importants d'aquest sector i que tenen una responsabilitat social amb la ciutadania", explica Salvador Alsina, President de l'associació Visión y Vida.

D'aquesta manera, el Centre Universitari de la Visió, que realitza més de 2.300 atencions sanitàries visuals a l'any en el marc de la seva acció social, podrà atendre més persones i oferir-los la solució idònia als seus problemes visuals.