Dues professionals del CUV col·laboren en projectes d'ajuda a refugiats en camps de Grècia

A l'octubre de 2016 i el març de 2017, Eulalia Sánchez i Carme Serés han participat en intervencions coordinades per l'ONG Ocularis, que lluita contra la ceguesa evitable

Eulalia Sánchez i Carme Serés són professores de la Facultat d'Òptica i Optometria de Terrassa (FOOT) i coordinadores de les unitats de baixa visió i poblacions especials i d'adaptació de lents de contacte del Centre Universitari de la Visió, respectivament. La prof. Sánchez és, a més, vicepresidenta d'Ocularis.

A l'octubre de 2016 i el març de 2017 es van desplaçar amb Ocularis a diversos camps de refugiats del nord de Grècia per fer revisions de salut visual.

En col·laboració amb entitats locals, entre el 21 i el 24 d'octubre de 2016 van visitar 154 persones, 101 de les quals necessitaven ulleres i 13 van ser derivades a oftalmòlegs de la sanitat pública grega per tractar els seus casos (queratocons, cataractes o problemes de còrnia, entre d'altres). Durant l'actuació que van realitzar del 9 al 12 de març de 2017 a 93 persones, van prescriure 60 ulleres i 2 filtres òptics (amb ulleres de sol) i van derivar 12 pacients per a un control oftalmològic (cataractes o estrabismes).

Segons detalla l'informe de març d'Ocularis, Nacions Unides estima que sis anys després del seu inici, el conflicte a Síria ha produït 4,9 milions de refugiats, 6,3 milions de desplaçats interns i milions més dins del propi país, que viuen amb la por constant de la guerra i la inhumanitat.

Actualment, Ocularis prepara noves intervencions a camps de refugiats de Grècia, on seguiran comptant amb la col·laboració de professionals del Centre Universitari de la Visió.