El Centre Universitari de la Visió (CUV) UPC Diagonal i Conóptica estableixen les bases per a la seva col·laboració el 2024

L'acord es va produir en el marc d'una visita de l'equip de direcció del CUV a les instal·lacions de Conóptica

El passat gener, l'equip de direcció del Centre Universitari de la Visió (CUV), pertanyent a la Facultat d'Òptica i Optometria de Terrassa (FOOT) de la Universitat Politècnica de Catalunya – BarcelonaTech (UPC), va realitzar una visita a Conóptica, coincidint amb el primer any d'activitat del CUV a la seu de Barcelona.

Inaugurat el gener del 2023, el CUV UPC Diagonal destaca com un centre d'avantguarda en la recerca en el camp de la salut visual. Especialitzat en l'adaptació de lents de contacte, el centre s'adreça a la comunitat universitària i a la població en general i, com passa des de fa vint anys a la seu del CUV a Terrassa, el CUV UPC Diagonal ofereix atenció a persones en risc d'exclusió social, dins del marc del programa Mirades Solidàries, un innovador model propi d'aprenentatge i servei. Així mateix, a les instal·lacions del CUV UPC Diagonal s'imparteix formació de grau, postgrau ─inclosa la formació permanent de professionals en exercici─ i formació a mida per a empreses.

Entre els principals èxits del CUV UPC Diagonal destaca el seu compromís amb el projecte Abandonament Zero (A0). Amb l'objectiu de comprendre i abordar el fenomen de l'abandonament en l'ús de lents de contacte, el centre persegueix posar en marxa mesures correctives per frenar aquesta tendència.

Durant la seva visita a Conóptica, empresa que forma part del Patronat de la FOOT, la Directora del CUV, Núria Tomás Corominas, el director tècnic del CUV UPC Terrassa Enric González i el director tècnic del CUV UPC Diagonal Ramon Solà van realitzar un recorregut per tot el procés de fabricació i van constatar el ferm compromís de la companyia amb el sector, materialitzat en un nivell de servei de fabricació del 100% en un termini de 48 hores.

La trobada va servir per acordar les línies principals de col·laboració durant aquest any 2024 entre Conóptica, el CUV UPC Diagonal i la FOOT.