El Consell Social de la UPC atorga al CUV el Premi a la Qualitat en la Docència Universitària al projecte "Aprenentatge Servei en l’àmbit de l’optometria"

El guardó ha estat concedit en la modalitat del Premi a la iniciativa docent i es presentarà a la Distinció Jaume Vicens Vives de la Generalitat de Catalunya

En la 20a edició del Premi, el CUV comparteix el reconeixement amb la professora Maria Àngels Puigví Burniol, del Departament d’Enginyeria Civil i Ambiental, en la modalitat del Premi a la trajectòria docent

La candidatura va ser presentada per Núria Tomàs Corominas, directora del CUV i en el projecte hi participen actualment 15 professors i professores de la Facultat d'Òptica i Optometria de Terrassa.

La iniciativa docent consisteix a atendre directament usuaris del CUV, com a part de les pràctiques clíniques de grau i màster. Aquesta atenció directa en la que participen els estudiants està organitzada pel professorat en base a l’aprenentatge servei, és a dir aprendre tot oferint un servei a la societat, principalment a col·lectius més necessitats, d’acord amb els serveis socials de més de seixanta municipis i entitats del tercer sector de tot Catalunya i amb el compromís de més d'una vintena d'empreses, que proporcionen el material necessari per adoptar la solució adient a cada usuari.

Aquesta dinàmica permet desenvolupar habilitats de la pràctica professional real, tot contrastant continguts teòrics, adaptant-los als condicionants de cada pacient i incorporant la participació i el compromís social.

El jurat ha valorat el nombre elevat de pacients atesos al llarg dels anys de trajectòria de l’experiència docent -actualment, més de 25.000-, utilitzant la metodologia aprenentatge-servei i la bona acollida que ha tingut per part de les entitats i persones implicades (tant els serveis socials com les empreses col·laboradores i els pacients).

Així mateix, el jurat valora que amb aquest treball conjunt d’estudiants i professors s’està retornant a la societat l’esforç desenvolupat en el nostre àmbit d'aprenentatge i mostrant una incidència real de la docència de la UPC en ajudar la societat.

Tenint en compte la qualitat dels projectes que participaven en la convocatòria, la distinció assolida és una recompensa a la tasca docent que la Facultat d'Òptica i Optometria de Terrassa desenvolupa al CUV i que fem extensiva a totes les persones i entitats que fan possible aquest model formatiu basat en la metodologia de l'aprenentatge-servei.