El CUV col·labora amb Hoya per atendre pacients amb miopies elevades

En el darrer semestre, el CUV ha adaptat deu ulleres amb lents oftàlmiques donades per Hoya de potències superiors a 14 diòptries

La duradora col·laboració d'Hoya amb l'acció social del CUV s'ha ampliat darrerament amb la donació de lents oftàlmiques especialment dissenyades per a potències elevades del tipus Nulux 1.74 True Form. Aquest compromís ha permès que en els darrers sis mesos el Centre Universitari de la Visió de la Universitat Politècnica de Catalunya hagi atès deu pacients amb miopies elevades, que han estat derivats pels Serveis Socials d'alguna de les prop de seixanta entitats municipals i del tercer sector amb què col·labora.

Els pacients atesos en el marc de l'acció social del CUV no tenen accés al circuit comercial habitual per solucionar els seus problemes visuals, degut a la seva situació socioeconòmica, especialment compromesa en els casos de miopies elevades, atès que dificulta el seu accés al món laboral, a l'educació i, en definitiva, a una vida completament autònoma.

Els usuaris i usuàries de l'acció social del CUV, entesa com activitat d'aprenentatge-servei, constitueixen el gruix de pacients que nodreixen la formació clínica de l'estudiantat de grau i màster de la Facultat d'Òptica i Optometria de Terrassa (FOOT).és possible gràcies a la col·laboració dels Serveis Socials de municipis de tot Catalunya, així com amb fundacions i entitats del tercer sector, i a l'estreta col·laboració amb la indústria, que ens facilita els materials necessaris per fer-hi front.

Vols saber més sobre el funcionament de l'acció social del CUV? T'ho expliquem en aquest enllaç