El CUV social, finalista als premis Aracoop

En Joel Acedo, estudiant de la FIB, va fer el seu TFG desenvolupant el CUV Social, un software que hem posat en marxa aquest setembre al CUV per millorar la comunicació amb els treballadors socials d'ajuntaments i entitats socials. Va resultar finalista als premis promoguts pel programa ARACOOP.

El Centre Universitari de la Visió (CUV) atén des de fa més de 10 anys a més de 2200 pacients amb dificultats econòmiques cada any, proporcionant-los tractament a un preu reduït o inclús gratuït. Per a això, el CUV utilitza la metodologia d’aprenentatge-servei, aconseguint així formar futurs professionals en l’àmbit de la salut visual i, al mateix temps, millorar la qualitat de vida dels pacients.

L’estudiant de la FIB, Joel Acedo Delgado ha desenvolupat en el seu TFG, dirigit pel professor Xavier Molinero Albareda, el CUV Social, una eina que el CUV ha posat en marxa aquest setembre, d'interacció entre treballadors socials i el CUV amb l’objectiu d’establir un aplicatiu que permet millorar la comunicació entre els treballadors socials i el centre. Gràcies a aquest projecte també es podrà fer un seguiment dels muntatges de les ulleres que es proporcionen a aquest col·lectiu, seguir les peticions de cada visita dels pacients i gestionar les incidències que es puguin donar.

El TFG del Joel Acedo, va ser seleccionat entre els finalistes dels Premis als millors treballs universitaris en l’àmbit del tercer sector, l’economia social o les cooperatives. Premis, promoguts pel programa aracoop (es tracta d'un programa impulsat pel Departament de Treball, Afers socials i Famílies per a l'impuls de l'economia social i cooperativa).

L’acció consisteix en atorgar premis als millors treballs de Fi de Grau o de Postgrau i treballs de Fi de Màster que s’hagin realitzat en universitats catalanes públiques i privades que versin sobre temes relacionats amb el tercer sector, l’economia social o el cooperativisme. Aquesta acció fomentarà l’especialització en aquestes àrees de coneixement i impulsarà a l’alumnat amb inquietuds socials.