El projecte social "Et mirem als ulls" celebra el seu primer aniversari

Més de 700 menors de diversos barris de Barcelona i la seva àrea metropolitana ja s'han beneficiat de la iniciativa per millorar la seva salut visual

"Et mirem als ulls" és una iniciativa impulsada per la Fundació Etnia Barcelona per millorar la salut visual dels nens i nenes més vulnerables de Catalunya, amb la col·laboració de Vision For Life d'Essilor i el Centre Universitari de la Visió de la UPC

El projecte posa el focus en la salut visual dels menors en situació de risc i vol sensibilitzar la població de la importància de tenir cura de la visió dels més petits per evitar el fracàs escolar i millorar la seva qualitat de vida.

La iniciativa es vehicula a través de la xarxa de Centres Oberts, on estudiants, optometristes i voluntaris realitzen les revisions visuals a nenes, nens i adolescents després de l'horari escolar. En cas de necessitar-ho, se'ls faciliten ulleres graduades que la xarxa d'òptiques solidàries que col·laboren en el projecte s'encarreguen de muntar i de lliurar als menors.

Durant el seu primer any de vida, el projecte solidari ha atès 743 nens i nenes i ha proporcionant 320 ulleres graduades. A més d'una tercera part d'aquests menors mai abans se'ls havia realitzat una revisió visual i en alguns centres s'han detectat casos amb graduacions elevades, que tant els afectats com els seus familiars desconeixien.

Aquests resultats han superat les previsions inicials i han portat a les entitats implicades a replantejar l'estratègia del programa. A partir de 2018, es proposen doblar la seva actuació per oferir una atenció visual integral, de manera que a més de continuar facilitant ulleres graduades als nens i nenes que les necessiten, uniran esforços amb altres entitats per oferir teràpies visuals o intervencions quirúrgiques, en els casos necessaris.

Etnia Barcelona Foundation
Etnia Barcelona Foundation és el projecte solidari de la marca d'ulleres independent Etnia Barcelona. La Fundació neix per millorar la salut visual i millorar la qualitat de vida de nens i nenes que no tenen accés a l'atenció òptica per manca de recursos.

"Et mirem als ulls" és el primer projecte en què treballa la Fundació des de la seva constitució el 2016 i de moment se centra en Barcelona i rodalies. D'altra banda, Etnia Barcelona Foundation ha expandit el seu àmbit d'actuació a escala internacional i en l'actualitat lidera diversos projectes en centres escolars d'Àfrica per garantir la salut visual dels més petits.

Vision for Life (Essilor)
Vision for Life d'Essilor un programa de filantropia que busca accelerar les iniciatives dirigides a reduir la visió deficient a través de la sensibilització, capacitació i creació d'infraestructures bàsiques de cura de la visió. Aquest programa pertany a Essilor i està dins de la seva política de Responsabilitat Social Corporativa. Cal tenir present que la missió d'Essilor és "Millorar vides millorant la visió".

Vision for Life d'Essilor aporta els instruments necessaris per dur a terme la revisió visual en les jornades i amb la posterior donació de lents a aquells que ho necessitin.

Centre Universitari de la Visió
És la clínica de salut visual de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), on els estudiants de grau i màster de la Facultat d'Òptica i Optometria de Terrassa (FOOT) desenvolupen la seva formació clínica en un entorn real de pacients, derivats dels serveis socials de municipis i entitats del tercer sector de tot Catalunya. Aquesta atenció és possible gràcies a l'estreta col·laboració amb la indústria del sector, que facilita els materials necessaris per proporcionar la correcció adequada per a cada pacient.