Industrias de Óptica Prats, un soci clau en l’èxit de l’acció social del CUV

El 2016, l'empresa de Sant Boi de Llobregat va proporcionar el 41% de les lents oftàlmiques necessàries per atendre els 2.310 usuaris derivats per 61 entitats col·laboradores

La col·laboració d'Industrias de Óptica Prats, S.L. (Prats) amb l'acció social del Centre Universitari de la Visió va començar fa més d'una dècada, quan el CUV tenia la seu a les instal·lacions de la Facultat d'Òptica i Optometria de Terrassa.

En aquell moment, els pacients d'acció social no arribaven als 500. Des de l'esclat de la crisi, que va coincidir amb la inauguració de la nova seu del CUV i la reorganització de la docència clínica, el número d'aquests pacients s'ha quintuplicat.

En aquest context, el compromís de Prats amb l'acció social del CUV ha crescut al mateix ritme que la demanda d'aquests serveis. Actualment, Prats, proporciona el 41% de les 4.400 lents oftàlmiques per a l'acció social en un entorn docent, amb un 61% del valor econòmic estimat. El tipus de lents donades, principalment progressius, són d'alt valor afegit perquè s'adapten a les necessitats específiques dels pacients.