L’optometrista Donald R. Korb padrí d’honor del projecte “Mirades solidàries”

Mirades solidàries és un programa d’apadrinament de tractaments visuals impulsat pel CUV, mitjançant el qual empreses i particulars poden fer aportacions econòmiques per sufragar una part o la totalitat d’un tractament visual especialitzat per contribuir a millorar les condicions de visió de persones en situació de vulnerabilitat. A més d’ulleres, sovint alguns d’aquests pacients necessiten una atenció especialitzada per solucionar els seus problemes visuals, ja sigui amb teràpia visual, ajuts de baixa visió o adaptació lents de contacte especials, que els proporciona el CUV en un entorn d’aprenentatge-servei.

El programa forma part de l’acció social que desenvolupa el CUV, que atén persones procedents dels Serveis Socials d’ajuntaments i entitats socials d’arreu de Catalunya. Els pacients són atesos per estudiants de la Facultat d'Òptica i Optometria de Terrassa (FOOT), supervisats pel seu professorat. Quan el pacient ho necessita, el CUV li proporciona ulleres o lents de contacte, que aporten de manera desinteressada empreses del sector. L’any passat el CUV, dirigit per la professora Núria Tomàs, va adaptar més de 4.000 lents oftàlmiques. Segons estimen els investigadors del centre, però, un 5% de les 2.100 persones que atenen anualment necessitarien atenció visual especialitzada.

Coincidint amb la investidura de Donald R. Korb com a doctor honoris causa per la UPC, l’optometrista nord-americà farà el bateig del programa Mirades solidàries com a padrí d’honor. La iniciativa s’iniciarà a finals del 2018 i establirà una tarifa única de 500 euros per a les donacions en totes les especialitats. El romanent generat pels serveis de menor cost s’acumularà per finançar nous apadrinaments o cobrir els de major cost.

El proper 30 de maig, a les 11.30 hores, la UPC investirà doctor ‘honoris causa’ l’optometrista Donald R. Korb, pioner a evidenciar el caràcter majoritàriament evaporatiu de l’ull sec i un referent en el camp de les lents de contacte i la superfície ocular. El professor de la Facultat d’Òptica i Optometria de Terrassa (FOOT) Jaume Pujol exercirà de padrí durant l’acte d’investidura, que tindrà lloc a l'Auditori de l'edifici Vèrtex (plaça Eusebi Güell, 6, Barcelona).