Natural Optics Group dóna 5000 muntures d'ulleres a Visión y Vida per impulsar l'activitat del Centre Universitari de la Visió

El 2020, tot i les restriccions imposades per la pandèmia, el CUV va atendre prop de 1500 pacients en situació de vulnerabilitat

Des del departament de RSC (Responsabilitat Social Corporativa) de Natural Optic ens expliquen "vam conèixer l'acció social del CUV el 2015 gràcies a Visión y Vida, quan ens van sol·licitar col·laboració amb la donació de muntures per prestar una assistència integral a la salut visual de persones amb pocs recursos econòmics. A partir d'aquest moment", prossegueixen,"vam descobrir el model docent d'aprenentatge i servei de la Facultat d'Òptica i Optometria de Terrassa (FOOT) i des de llavors hem fet diverses donacions al CUV ".

Un dels valors que Natural Optics Group destaca especialment de l'acció social del CUV és el seu model d'intervenció, en el qual estudiants de la FOOT, monitoritzats pel seu professorat, atenen a persones en risc d'exclusió social derivades pels serveis socials d'ajuntaments i entitats de Tercer Sector Social.

Per aquest motiu, com a grup associat a Visión y Vida, entitat membre del Patronat de la FOOT, el 2021 Natural Optics Group ha donant 5000 muntures d'ulleres a Mirades Solidàries, el programa que aglutina tota l'acció social del CUV.

"La tasca de la clínica aconsegueix que les persones recuperin la seva autoestima", escrivia una usuària en una carta adreçada a CUV.

Núria Tomàs, directora del CUV declara que "gràcies a aquest tipus de col·laboracions, Natural Optics Group demostra un compromís social que, en darrer terme, pretén ajudar a millorar la salut visual de les persones".

El departament de RSC conclou que "Natural Optics Group considera que allò natural és mantenir els nostres sentits en les millors condicions i per això cal trencar les barreres d'accés a un equipament visual per falta de recursos".

L’activitat acadèmica i assistencial de la FOOT i el CUV mobilitza anualment tres-cents estudiants i vint docents de deu assignatures, una quinzena d’empreses i seixanta cinc ajuntaments, consells comarcals i entitats del Tercer Sector Social de tot Catalunya, abastant un conjunt de municipis amb una població total d’1.537.000 habitants.

Mirades Solidàries és el programa que aglutina tota l’acció social del CUV i que ha posat en marxa una iniciativa per proporcionar solucions que van més enllà de les ulleres: teràpia visual, baixa visió i lents de contacte especials per a pacients en situació de vulnerabilitat en un entorn d'aprenentatge i servei.

El Patronat de la FOOT és un òrgan de participació que integra alguns dels principals actors del món de l'òptica oftàlmica i la salut visual, amb l’objectiu de treballar per contribuir al desenvolupament professional i el reconeixement social dels òptics optometristes i del sector