Terrassa mira més enllà

Terrassa té el privilegi de tenir l’única facultat on s’estudia òptica i optometria a Catalunya. Tots els òptics de Catalunya han passat per la nostra ciutat, que els haurà deixat empremta en els anys d’universitat: amics, pisos compartits, potser s’han fet castellers o s’han començat a mirar el hockey amb uns altres ulls.

Segur que saben on és el monument de la dona, han passejat per Vallparadís  o han corregut per 22 de juliol per no perdre un tren. Han estat terrassencs per uns anys . Tots aquells ex-alumnes que recordem com els joves una mica desmanyotats que vam tenir a classe, nerviosos abans d’un examen, insegurs davant dels primers pacients del Centre Universitari de la Visió,  s’han convertit en els optometristes que podeu trobar escampats per tot el territori, tenint cura de la salut visual de tot Catalunya. Darrera de cada ullera que veiem al carrer, hi ha algú que ha passat uns anys estudiant a Terrassa.

Però que la única facultat d’òptica i optometria de Catalunya estigui a Terrassa ha passat de ser una anècdota a convertir Terrassa en la ciutat de la salut visual i no només per la formació d’aquests professionals que s’escampen per tot el territori. Terrassa s’ha guanyat el nom de ciutat de la salut visual per la tasca d’aprenentatge i servei que té un retorn directe en la població més vulnerable, amb un model de funcionament únic i pioner a Europa. Podem afirmar que Terrassa és la ciutat de Catalunya on més ciutadans en situació de vulnerabilitat reben l’atenció visual que necessiten, ja sigui amb ulleres, lents de contacte, teràpia visual o amb atenció a la baixa visió.

I ara volem anar un pas més enllà, aprofitar el bagatge que tenim per fer un salt endavant i aconseguir que Terrassa sigui no només  un exemple de com aliar ciutat i universitat a través de la formació i el retorn social, sinó aconseguir que Terrassa s’erigeixi com a ciutat  de la salut visual i sigui un referent al sud d’Europa en la gestió de la miopia.

Últimament, la miopia està en boca de tothom, ja fa temps que l’Organització Mundial de la Salut (OMS) ha declarat la miopia com una pandèmia: pronostica que l’any 2050 la meitat de la població mundial serà miop i insta la comunitat científica a treballar per aplicar mètodes de control de la  miopia i frenar-ne l’evolució. Des de Terrassa tenim el repte de formar els professionals preparats per afrontar aquesta pandèmia. Per aquesta raó,  al Centre Universitari de la Visió hem  creat la Unitat de Control de la  Miopia on, supervisats pel seu professorat, els estudiants fan el seguiment dels infants i joves que es visiten, controlant tots els paràmetres que indueixen al creixement de la miopia i proposant els tractaments avalats per  la comunitat científica que la poden frenar. Comptem amb investigadors experts en la matèria i tenim la confiança de la indústria  per realitzar  estudis que aporten noves evidències i nou coneixement  sobre la miopia.

Ens comprometem amb  una formació puntera en la gestió de la miopia , que neix a Terrassa i que acabarà revertint, sens dubte, en la salut visual col·lectiva.

Llegeix AQUÍ l' article al Diari de Terrassa