Una iniciativa de la FOOT a la jornada de projectes UPC 2021 de cooperació

La professora Laura Guisasola ha presentat el projecte “És la pobresa un factor de risc per a la salut visual dels infants?”

El Centre de Cooperació per al Desenvolupament (CCD) de la UPC ha triat aquest projecte de la FOOT, juntament amb altres quatre iniciatives de diversos centres de la Universitat, en la jornada de presentació de projectes UPC 2021 de cooperació, que es va celebrar el 2 de juny a l’Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de Barcelona (ETSAB). La Convocatòria 2021 d'Ajuts del CCD ha donat suport a més de quaranta projectes de cooperació, amb la participació de membres de la UPC.

En l’acte, presidit per la vicerectora de Responsabilitat Social i Igualtat Fina Antonijuan i la Directora del CCD de la UPC Gemma Fargas, la professora de la FOOT Laura Guisasola ha detallat els objectius i la metodologia d’un treball pioner, que estudia la possible relació entre la salut visual dels infants i el seu entorn socioeconòmic.

El projecte coordinat per Guisasola forma part de la Cohort Infantil de Salut Visual de Terrassa (CISViT), un estudi longitudinal que, a més de correlacionar la salut visual dels infants amb el seu estatus social, persegueix identificar marcadors de progressió de la miopia, per tal d’activar mecanismes de control precoç.

Un dels principals objectius del projecte és generar dades i coneixements útils per al desenvolupament de protocols clínics d’exàmens pediàtrics, optomètrics i oftalmològics i per al disseny de programes de salut pública dirigits a la detecció precoç de problemes visuals funcionals i refractius en general, i la miopia en particular, tenint en compte el context socioeconòmic dels menors.

Durant la realització del projecte, els casos d’infants a qui es detecta una condició visual que requereix d’intervenció, s’atenen en el marc del programa Mirades Solidàries del Centre Universitari de la Visió (CUV) de la UPC.

Mirades Solidàries és el programa que aglutina tota l’acció social del CUV i que proporciona solucions adaptades a la condició visual del pacient amb pocs recursos econòmics, com ara ulleres, teràpia visual, baixa visió i lents de contacte especials, en un entorn d'aprenentatge i servei.