Xarxa d'òptiques solidàries impulsada pel CUV

El Centre Universitari de la Visió de la UPC-FOOT i diverses empreses del sector creen una xarxa d’òptiques solidàries.

El Centre Universitari de la Visió (CUV) ha reiniciat, el 8 de juny, l'activitat clínica que desenvolupa per atendre les necessitats urgents de persones derivades pels Serveis Socials.

Amb l’objectiu de prestar servei al major nombre possible de persones en situació de vulnerabilitat, el CUV enviarà les ulleres a domicili a les persones ateses pel servei. Un cop l’usuari rebi les ulleres, en cas de necessitar alguna correcció, podrà acudir a alguna de les 90 òptiques que integren la xarxa solidària impulsada pel CUV arreu del territori, creada per garantir la mesures de seguretat i evitar els riscos associats a la pandèmia de la COVID-19.

Tal com explica la Núria Tomás, directora del CUV “la resposta immediata d’Alain Afflelou, Cottet, General Óptica, +Visión, Multiópticas, Óptica 2000 i Òptica Universitària ha estat decisiva per a que aquesta xarxa hagi estat operativa en pocs dies”. Així, “en cas de sorgir  incidències amb l’adaptació a les ulleres, contactarem amb l'òptica solidària més propera al domicili de l'usuari per a què aquest pugui anar a l’establiment el dia i l'hora acordats”.

En determinats casos, l'atenció a aquests usuaris es va veure interrompuda per les mesures extraordinàries de confinament a causa de la COVID-19. Altres són casos d’adults que necessiten fer correcció de les ulleres per desenvolupar de forma adequada el teletreball, o infants i adolescents que segueixen de manera telemàtica l’activitat acadèmica.

D’altra banda, la represa de l'activitat clínica del CUV permetrà a l’estudiantat de grau de la FOOT realitzar les pràctiques clíniques essencials i a l’estudiantat de doctorat continuar els projectes de recerca.

'Mirades Solidàries'
La xarxa d'òptiques solidàries impulsada pel CUV s'emmarca en el programa Mirades Solidàries, que articula l’acció social d'aquest centre. Des de fa 15 anys, en el marc d’un model docent d’aprenentatge i servei pioner a Europa, el CUV ha atès la salut visual de més de 22.000 persones en situació de vulnerabilitat, derivades per algun dels prop de 70 ajuntaments, consells comarcals i entitats del tercer sector social de tot Catalunya que col·laboren amb la iniciativa i amb el suport d’empreses del sector, que aporten el material necessari.

Podeu veure la notícia en el següent enllaç.